Nya leksaker

Bra grej med att byta jobb är att få en ny telefon. Svart och fin är den, och den är välsignat buggfri jämfört med den gamla.

En annan svart och fin sak är min nya laptop, som ligger här bredvid mig nu och susar lite förnöjt. Jag var på vippen att köpa med Macbook Pro för att, ja, vadå, de är ju så snygga, och jag är inte mer än människa.

Efter att ha snurrat runt lite på det globala datanätet insåg jag dock att jag kunde få en PC med bättre prestanda för halva priset. Och den jag bestämde mig för är ju inte ful som stryk heller - i alla fall inte om man inte har något emot svart piano-finish.

En av de främsta anledningarna att jag köpte en laptop var för att det lättare skulle bli av att jag skrev på min bok - något jag varit sorgligt dålig på den senaste tiden - och igår blev det faktiskt av att jag satt en stund och producerade någon sida obearbetad text.

I min fantasi ser jag soliga sommardagar i parken med min laptop och min oh så konstnärliga ångest som enda sällskap. Och kanske en glass.

Det är märkligt. Att det ska vara så svårt att hitta disciplinen att faktiskt skriva. Jag älskar att uttrycka mig, såväl i tal som i skrift. I mina mest rosaskimrande framtidsvisioner är jag publicerad författare som livnär sig på sitt skrivande. Men för att uppnå det måste jag naturligtvis arbeta för det, som med alla drömmar. Och skrivande kan vara rätt tungt arbete emellanåt.

Kommentarer
Postat av: vendela

Jag måste hålla med dig om hemliga kompisar. Jag tror minsann att jag ska uppfinna en åt mig själv nu. Som en ständig följeslagare. Det vore underbart. Åtminstone ibland.

Trevligt med en ny bärbar dator! Jag har en röd ferrarivariant jag är mycket förtjust i.

Hoppas helgen varit god ;)

2008-04-14 @ 10:05:28
URL: http://psalmijanuari.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0