Vuxenpoäng!

Senaste dagarna har jag blivit minst två poäng mer vuxen. Om det här var Monopol kanske jag just skulle ha passerat fängelset och nu befinna mig någonstans runt Odenplan.

A) Jag har fått mitt examensbevis. Nu är jag tydligen någon. Underligt nog så känns det inte särskilt märkvärdigt.

B) Jag går och funderar på bolån och ska boka tid för rådgivning på bank. Det ska bli ombildning till bostadsrätt, vilket innebär att jag om några månader kommer att vara i full färd med att ammortera bolån. Hyfsat vuxet.

I morse insåg jag att det där fantastiska försommarvädret är på väg tillbaka igen. Varma vindar drog över mitt ansikte, och den där söta - men ändå friska - doften av färsk grönska och nyutslagna blommor fyllde näsborrarna. Och då tänker jag ofta att jag inte njuter tillräckligt. Det här är precis det jag längtat efter i ett halvår, och jag får nästan panik över att jag inte är tillräckligt lycklig.

Kommentarer
Postat av: Vendela

Tjohej, grattis till vuxenpoängen! Jag ligger nog lite back på den fronten. Men haha, på min dator syns faktiskt alla ord på bilden. Om man anstränger sig riktigt noga ;) Första ordet är "skammen" i alla fall, om det nu kan vara till någon hjälp. Men jag tror inte att orden är så mycket att hänga i julgranen om jag ska vara ärlig, så det kanske kvittar ^^

2008-05-22 @ 18:26:20
URL: http://psalmijanuari.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0