Film är bäst på bio?






Såg Changeling på bio. Varför går man dit egentligen? Jag har svårt att komma ihåg när jag senast gick från bion och inte var besviken. Inte så mycket på filmen - även om jag väl så att säga per default blir besviken på de flesta filmer - som på allt runt omkring. Människorna, till exempel. En hel rad med tjejer som utbrister "Åh nej!", "Ja!", "Oh my god!" etc. genom en hel film blir tröttsamt ganska snabbt. Och godispåseprasslet ska jag inte ens gå in på.

Och filmen? Tja, sådär. Det blev väldigt präktigt när Rättvisan och Moralen och det Goda segrade över alla Onda skurkarna. Jag gillar inte riktigt när allting målas svartvitt - det finns en hel del nyanser däremellan.

Så, två gratisbiljetter kvar. Nästa gång blir det Benjamin Button.

PS. Jag brukar irritera mig på att de tänder belysningen och alla ställer sig upp när eftertexterna börjar. Jag vill gärna sitta kvar en stund, smälta filmen och prata om den. Men den här gången tände de ljuset någon minut innan filmen ens var slut! Det ska mycket till innan jag betalar för att gå på bio igen...

Kommentarer
Postat av: Batgirl

Å, jag som ska på förhandsvisning av Mammut i morgon.. ska försöka att inte tänka så negativt innan iaf för egentligen tycker jag ju verkligen att film är bäst på bio.. men du har helt rätt i att det inte alls är kul med godisprassel och folk som går på toa mitt i osv. Och du kunde inte sagt det bättre om det där med slutet av filmen. Jag vill alltid sitta kvar i stämningsläget en stund och se på eftertexterna i lugn och ro. Folk beter sig som att de suttit och längtat efter att filmen ska ta slut så de kan kasta sig iväg så fort det bara går!

Tror jag blivit lite bortskämd förr om åren, då gick vi ofta på såna föreställningar som det inte var så mycket folk på. Har till och med haft en biosalong helt i fred flera gånger, det är lyx det!

2009-01-20 @ 18:13:14
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: Batgirl

Jag skulle ju säga vilka fina bilder också! Jag gillar när det är sånt kort skärpedjup.

2009-01-20 @ 18:14:19
URL: http://batgirl.blogg.se/
Postat av: C

åh det här med måndagar. Jag förstår inte alls.

och ibland är tisdagar, onsdagar, torsdagar, fredagar, lördagar o söndagar precis lika långa.

Hur går det med filmklurandet? ytterligare ledtråd är ubåt, stärkta blå skjortor och team zissou.

Nu måste du klarar det.

2009-01-21 @ 01:02:48
URL: http://blandrostigacyklar.blogg.se/
Postat av: C

Den är fantastisk.

2009-01-21 @ 13:19:03
URL: http://blandrostigacyklar.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh vad jag tycker mycket om dina bilder. speciellt den första!

2009-01-26 @ 17:50:30
URL: http://tvillingsjal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0