En gnista hopp

Jag hade just suttit och knåpat ihop ett inlägg i huvudet, angående hur USA än så länge lyst med sin frånvaro i debatten kring vad som pågår i Burma, när jag läste den mycket positiva nyheten om hur Bush kraftigt fördömer juntan. Jag blir otroligt glad över att se en reell reaktion, och mitt vanliga misantropiska jag tänker att kanske finns det hopp för mänskligheten ändå.

Låt oss nu hoppas att Kina rättar sig i ledet och använder sitt inflytande för att hjälpa burmeserna. Annars borde världens demokratiska länder bojkotta OS 2008 - ett OS som än så länge inte alls fått den demokratiserande effekt man hoppats på, ty om något tycks jakten på oliktänkande ha intensifierats. Om kineserna bara fick tävla mot sig själva och nordkoreanerna i sitt hett efterlängtade OS kanske budskapet skulle gå fram?

Kommentarer
Postat av: Joe_Devola

Jag tänkte precis samma sak.
Ska ta på min röda tröja nu.

2007-09-28 @ 08:36:10
Postat av: Emmie

Du är grym! Forsätt att upplysa mig, tack! :)

2007-09-28 @ 11:00:08
URL: http://emmiekarlsson.blogg.se
Postat av: emma

Att frysa juntaledarnas personliga tillgångar kan nog vara bra. Om inte annat ger det en vink till Kinas ledare att de kanske ska försöka hjälpa Burmas folk mer än vad de gör nu, för att inte riskera att få sina egna tillgångar frysta.
Får säga som Emmie; fortsätt upplysa mig!

2007-09-28 @ 14:06:03
Postat av: Elin

ja exakt, du verkar väldigt upplyst och påläst.. Ovanligt påläst =)

2007-09-28 @ 22:30:21
URL: http://elin1986.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0