Ajdå

Noterade i DN här om dagen att människor med god taktkänsla i allmänhet är intelligentare. Där ser man. Som en person som verkligen försökt (spelade bl.a. ett tag i musikskolans orkester) utan att någonsin lära sig att ens nästan hålla takten är det naturligtvis tråkiga nyheter. Men man kan naturligtvis också se det som att jag är alldeles extra unik...

Det är intressant det där med taktkänsla. Som med så mycket annat skulle jag vilja byta plats med någon annan - uppleva världen genom någon annans sinnen - bara för en stund. Jag skulle vilja veta hur takt känns. Jag kan bara dra slutsatsen att för vissa (de flesta?) är takt någon som kommer inifrån, som kommer naturligt. Jag har aldrig känt något inre tickande som berättar för mig hur länge jag ska dra ut tonen, eller när jag ska ta nästa danssteg.

Ny kamera är för övrigt beställd. Med lite tur har jag den till helgen.

Kommentarer
Postat av: //E

ha en trevlig dag!

2008-06-26 @ 08:18:40
URL: http://ericaa84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0