Det är så det ska vara

Igår var en så gott som fulländad dag.

På förmiddagen årets första riktiga cykelutflykt, med allt vad en sådan ska innehålla.



Jag hälsade på en söt liten kyrka och kikade på dess kyrkogård. Jag och kyrkogårdar har så länge jag kan minnas kommit väldigt bra överens.



Jag följde nya små vägar och stigar som jag aldrig följt förut. Det är något särskilt med en ny, okänd väg. Kom, viskar den, upptäck mig, utforska mig. De lovar äventyr att upplevas och syner att skådas.



Och vips spottar skogen ut en invid en liten sjö man inte visste fanns.



Och i sjön bor det grodyngel.



Lycka är att ligga på en filt någonstans där man inte är riktigt säker på var man är. Bara jag, min bok och fiskarna som plaskar i vattnet.

I övrigt blev fönster putsade, vänner påhälsade, öl drucken, mat grillad, whisky avsmakad och klockan för mycket. Så som det ska vara.

Kommentarer
Postat av: vendela

sv: Ja du, håller verkligen med om barnbarnsskrytet. Det fick jag uppleva igår minsann. Släktkalas är då lite påfrestande. Tur att de inte inträffar så ofta ändå :) Och den där cykelturen verkade fin. Grodyngel har jag alltid haft lite hatkärlek till. Väldans söta, fast också lite äckliga på något vis.

2008-06-01 @ 19:42:58
URL: http://psalmijanuari.blogg.se
Postat av: vendela

sv: Åhtack, himla trevligt att få lite respons på texterna. Och du har alldeles rätt, jag tycks ha fastnat vid att ha någonting som återkommer ibland i början av stycken, ibland i slutet och ibland både och. Och ibland bara alldeles i början av hela texten och i slutet förresten. Känns bra att knyta ihop det på något vis. Även om man får vara försiktig med att tjata på för mycket kanske ^^

2008-06-03 @ 20:53:32
URL: http://psalmijanuari.blogg.se
Postat av: maria

fina bilder :)

2008-06-29 @ 19:56:50
URL: http://marialundqvist.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0