Laisse tomber les filles

Den som av en händelse följer den här bloggen kan ha noterat en viss avsaknad av nya inlägg senaste veckan.

I korthet har mina dagar fyllts av:
  • Läsning (jag är tillbaka hos Peter Hamilton igen)
  • Cykling
  • Bad (det var otroligt varmt i vattnet!)
  • Programmering (går trögt i det här vädret, men ändock framåt)
  • Sol
  • Civlization IV
  • Vänner som hälsar på
  • Lars Winnerbäck
  • Glass (Cookies 'n' Cream på Bosses rekommenderas)
  • Mer cykling
  • Grillande
  • Mer sol
  • Battlestar Galactica
Det går med andra ord ingen större nöd på mig. Jag försöker övertala min bank ge mig så mycket bolån jag behöver, så att jag ska slippa byta bank - något jag verkligen inte vill göra.

Avslutningsvis bjuder jag på en låt med France Gall som fullkomligt fastnat i mitt huvud senaste dagarna.



En cover på engelska är med i Death Proof. Typisk Tarantinolåt, faktiskt.

För den som tycker att sådant är spännande är historien bakom texten intressant (gäller även annat skrivet av Serge Gainsbourg som France Gall sjungit).

Kommentarer
Postat av: vendela

Det låter ganska trevligt, faktiskt. Och den där låten var ju himlans trallig ;) Hade inte hört den förr. Och ja, bussfärder/tågfärder osv. verkar ha en knasig förmåga att väcka tankar. Och alltid är man lika övertygad om hur fantastiskt roligt alla andra måste ha haft det. Menja.. egentligen kan man ju undra..

2008-06-09 @ 20:33:55
URL: http://psalmijanuari.blogg.se/
Postat av: Linblomma

Nästa gång vill jag bada också; hoppas det är varmt i helgen





Kram

2008-06-10 @ 23:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0