Positive vibrations

Jag går upp tidigt, vid halv åtta, då jag egentligen gärna hade sovit några timmar till. Jag äter något lätt - en kopp te, några morötter och en näve pumpakärnor. Sedan tar jag på mig skorna, sticker ut och springer mot skogen. Alldeles som jag når skogsbrynet och träden breder ut ett skyddande tak över mig börjar ett lätt sommarregn att falla. Väl hemma igen tar jag en dusch, äter second breakfast och sover den där extra timmen.

När jag tog mig för att löpa en runda varje helg för en månad eller två sedan var det mest plågsamt. Kondition har jag väl någorlunda, men mina muskler var inte alls vana vid att springa långa sträckor. Nu börjar det gå mycket lättare, och löpningen börjar bli meditativ och avkopplande på precis det där sättet som folk säger att den ska vara. Tankar på jobbet, livet, kärleken, programmering och allt däremellan flödar fritt.

Jag har en liten lista på kylskåpsdörren med skivor jag vill köpa när alla pengar som blir över inte sparas till lägenheten (hmm, kan det vara så att det blir både kamera och skivor nästa månad?). Senaste tillägget är Säkert!.

Pussokram, nu ska jag programmera.

Oh, förresten. En liten uppföljning av gårdagens (ganska politiska) inlägg:


Det kanske bara är för att jag har vissa anglofila drag, eller för att jag läst för mycket Neal Stephenson, men jag gillar verkligen Royal Society. Jag blir alldeles glad och lite pirrig när de går ut och tar ställning såhär.

Kommentarer
Postat av: V

Sv: Javisst, kameran är nog lite av en ögonsten. Även om jag inte är särskilt kunnig alls så är det en mysig pryl. Nu har jag inte haft tid att testa den så mycket när jag jobbar, men snart ska det bli av. Den där Säkert är ruskans bra, får jag hålla med om. Vi kommer att dö samtidigt har gått varm här. Hoppas du har det bra annars.

2008-06-15 @ 20:20:15
URL: http://psalmijanuari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0