Nostalgi

Dagens löprunda gick förbi en lekplats. Jag har inte så många bra minnen av skolan, men när jag klängde omkring i klätterställningarna och hoppade från gungorna kom jag ihåg hur kul det var. Det borde utan tvekan finnas fler lekplatser - riktiga lekplatser, inte bara någon fånig liten gunghäst utanför diverse köpcentra.

Nu är matsäcken packad för en eftermiddag i trädgårdsföreningens gräs. Sol, klarblå himmel och hängbjörkar som sveper genom gräset med sina långa grenar.

PS.
Besvikelse är att köpa en påse pumpakärnor och upptäcka att de är saltade. Blä.

Kommentarer
Postat av: Vendela

sv: Jojo, ladybird är också ganska vackert kan jag hålla med om. Men det är ju ett vackert litet djur så. Pumpakärnor har jag aldrig provat, tror jag. Däremot pumpasoppa i Frankrike, men det var ingen höjdare, dessvärre. Men min franska värdmamma slevade på rikliga mängder åt mig.. ;P

2008-05-26 @ 20:07:36
URL: http://psalmijanuari.blogg.se
Postat av: Linblomma

Jag går gärna till den lekplatsen igen; jag behöver lära mig att våga klättra högt i klätterställningarna!

2008-05-28 @ 15:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0