Down in the ground

De människor jag lyckats övertyga om The Handsome Familys förträfflighet behöver jag inte ens ena handens fingrar för att räkna. Jag har ibland själv svårt att sätta fingret på vad som egentligen är så speciellt med dem. Själva musiken är enkel (simpel? naiv?) och inte alltid särskilt njutbar, men jag vaggas in en alldeles speciell stämning av den. Och texterna, ja, jag faller handlöst.

Cry for the toy trains lost in the snow
Cry for the dead deer surrounded by crows
You call me softly down in the dark
Down where the red worms circle like sharks
Down, down in the ground

Under the black mud in your quiet house
You have prepared my place to lie down
A house in the rock where sorrows drown
Old man or baby make no more sound
Down, down in the ground


Ett annat smakprov:


Och i förbigående, en alldeles otrolig film:

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh tack!! :) Jag tror också att jag tänker lite "jag ska visa dom". Anledningen till att jag själv inte ser att jag "lyckas" i skolan är nog för att jag aldrig varit duktig i skolan förut. Det sitter nog kvar sen grundskolan.



Jag pluggar turism med Kulturgeografisk inriktning :) just nu på masternivå på Umeå Universitet, examinerades från Turismprogrammet på Högskolan i Kalmar i våras. Vad gör du? Pluggar/jobbar?

2008-11-25 @ 10:25:21
URL: http://viewfromheaven.blogg.se/
Postat av: V

Justja, Wikiquotes är en bortglömd pärla som jag nu får damma av igen! Och så får jag väl ge det där musikaliska smakprovet en chans såhär på tisdagskvällen tänker jag ;) kram!

2008-11-25 @ 18:55:34
URL: http://psalmijanuari.blogg.se/
Postat av: Karin

hehe, okej. trıvs du med jobbet? :) Hur manga ar fick du plugga till att bli civilingenjör? Jag blev klar med min kandidatexamen i juni, men valde att fortsatta plugga pa masterniva :) Ja, det ar val bara bil, villa och hund som fattas efter det har. Antar ja.. :P

2008-11-28 @ 16:50:17
URL: http://viewfromheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0